Онлайн регистър на ражданията

Всяка болница в страната от 1-ви януари ще бъде длъжна да съобщава за ражданията, които са извършени в нея.
Информацията ще се подава в електронния регистър на Минитерството на здравеопазването. Това ще даде възможност да се повиши контрола над лечебните заведения и да се осигури максимална сигурност и качество за пациентите в тях. Също така ще помогне за вземането на своевременни управленски решения.
Данните за ражданията ще се подават от всяка болница с АГ-отделение до 24 часа от извършването им. Вписването ще се осъществява от оторизиран специалист, който ще носи персонална отговорност за достоверността на данните и ще влиза в системата с електронен подпис.
В регистъра ще се подава информация за мястото, датата и часа на раждането, данни за майката и за детето - пол, килограми, състояние, ръст, както и как е протекло самото раждане. Също така ще се вписва кой лекар е водил раждането, дали бременността е ин витро и дали майката се отказва от детето си.
Регистърът ще се намира в изчислителния център на МЗ в НМКЦ и ще се поддържа от отдел „Електронно здравеопазване\".
Изграждането му струва 28 000 лв. Достъп до пълната информация в регистъра ще има МЗ, а всеки човек ще може да вижда в реално време колко деца са се родили в отделните области на страната.
Регистърът на ражданията е вторият електронен регистър, който създава МЗ през тази година - първият беше на инвазивната кардиология. Дейността на ведомството в тази посока ще продължи и занапред. Със средства по ОП „Развитие на човешките ресурси\" ще се финансира изграждането на следните електронни услуги\".
3 яну 2012
1679

Подобни новини