Шип на петата на крака

Шипът е заострен израстък на костта - най-често на петата. Едва ли можете да: си представите такава болка - както си вървите, извед­нъж нещо в петата ви срязва. И се оказва, че не можете да ходите без бас­тун. На пръв поглед няма видима причина.
Основна причина за появата му е силното натоварване на костта на петата и на меките тъкани. Това натоварване води до възпаление на плантарната фасция - сухожилието долу на стъпалото, което захваща заоблената част на петата за костта.
Споменатото състояние се нарича плантарен фасцит. Ако не бъде премахнато, напрежението върху сухожилието натоварва петата и за да се защити, организмът образува костен шип.
Какви са признаците?
Най-честият признак за наличието на шип е остра болка при първите стъпки сутрин и известно време, прекарано в неподвижно състояние.
Костните шипове може и да са свързани с травми, затлъстяване, подагра, лупус, мускулно възпаление, неврологично проблеми (например синдром на карпалния канал), натоварване на дъгата на ходилото, усилено спортуване, продължително стоене в изправено положение или ходене пеша.
Среща се най-често при страдащите от алкалоза, артрит, неврит или тендинит.
Костният шип може да бъде причинен й от калциеви отлагания.
Повечето хора, страдащи от заболявания на петата, са на средна възраст или с наднормено тегло.
Неудобните обувки също могат да допринесат за усещането на болка.
Единствено рентгеновото изследване може категорично да констатира костен шип в петата. Наличието му може да доведе до образуването на малки туморчета в окончанията на няколко нерва, които са много болезнени.
С какво да облекчим болката?
Опитайте упражнения за разтягане, дълбок локален масаж, физиотерапия и билки с противовъзпалително въздействие.
Можете също да използвате горещи компреси с масло от ленено семе. Поставете маслото от ленено семе в тенджерка и го загрейте, но без да завира. Потопете марля и я сложете върху засегнатото място.
Покрийте с по-голям от марлята найлон, отгоре сложете термофор и дръжте компреса топъл. Трябва да престои от половин до два часа - според нуждата. Могат да помогнат и масажи с лед по стъпалото.
Сменяйте топлите бани на стъпалото със студени. Ако обичате да ходите или бягате за здраве, опитайте вместо това да карате велосипед или да плувате.
Избягвайте да ходите върху твърди настилки като бетон и дърво или твърди подове без килими.
За облекчаване на болките ще помогнат и бани на ходилото от арника и лайка. Можете също така да увиете билките в кърпа и да ги наложите на засегната област като компрес.
12 мар 2013
3364

Подобни новини